Pizza Emak

Assalamualaikum..

Berjumpa lagi kita hari dalam kisah Pizza Emak pula. Hehe.. Dua cerita hari ini merupakan kategori baru dalam blog aku ni. Memandang aku suka makan dan masak-masak, aku terfikir untuk coretkan kisah masak-masak di blog aku ni. Tapi ianya hanya sekadar cerita untuk merekodkan kisah masak-masak dalam kehidupan aku. Bukannya untuk menceritakan tentang resepi dan cara-cara masakan sebab aku bukan tukang masak profesional. Cuma sekadar berkongsi minat keluarga. Resepi pun banyak cari melalui google dan tanya mak.

Baiklah, cerita kali ini pendek saja. Kali bukan aku yang masak tapi mak aku. Pulang dari kerja bersama permaisuriku, tengok-tengok mak kat dapur dah hampir siap bakar satu pizza. Memang cantik menarik tertarik kau memang daboom juga pizza mak aku. Semua bahan lengkap termasuk cheese. Tapi aku rasa macam kurang sesuatu. Rupa-rupanya tak letak mayonis. Apa lagi, aku ambil mayonis isi dalam plastik yang dipotong hujungnya lalu aku pancitkan ke pizza mak aku tu. Hehe..

Permaisuriku pula menggoreng sosej ayam bercheese. Petang itu kami makan malam ala-ala western gitu. Hehe.. Memang sedap makan pizza lengkap bersama sosej tersebut. Permaisuriku pun makan laju je dua potong pizza. Hehe.. Roti pizza mak aku pun lembut. Rempah untuk pizza hanya guna sos untuk spagetti memang terasa ke'Italian'nya. Haha.. Pelik-pelik pula bahasa aku keluar hari ini.



Beginilah rupa Pizza Emak tersebut. Teruja nak menikmatinya sehingga terlupa nak ambil gambar penuh. Hehe..

Sekian sahaja cerita masak-masak untuk hari ini. Berjumpa lagi di kisah yang lain pula. Terima kasih kerana sudi membaca. Wassalam.



0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...