Berbuka Puasa Di Johor Bahru

Assalamualaikum.

Dalam sedar tak sedar tinggal tak sampai seminggu lagi nak raya. Bila dah berdua ni penuh jer masa aku sampai kadang tak terkejar aku rasa. Hehe.. Tapi walau bagaimanapun puasa dan raya kali lebih bermakna disamping isteri tercinta. =)

Bagi yang masih single dan merasa kosong serta banyak masa lapang tu kahwin la cepat2. Hidup anda pasti tidak akan sunyi lagi dan penuh dengan pelbagai aktiviti. :)

Kali ini aku nak cerita tentang aktiviti dua hari di hujung minggu yang baru sahaja berlalu. Seperti biasa tiap2 Ramadhan makcik aku yang aku panggil Busu akan ajak aku sekeluarga berbuka puasa di salah sebuah hotel di Johor Bahru. Atau orang sekarang panggil iftar. Entah kenapa aku tak berapa suka guna istilah baru ni.

Maka pada hari Sabtu lepas aku dan isteri terus bertolak ke Johor Bahru pada waktu petang hampir pukul 4. Aku sampai di Larkin hampir pukul 6 petang. Sementara menunggu waktu berbuka aku bawa puan isteri jalan2 sebentar di Plaza Larkin dan juga Terminal Larkin. Dapatlah aku beli sepasang capal untuk dipakai raya nanti. Walaupun bukan capal yang asli tapi ianya selesa. Yang paling penting tak semahal yang asli. Rugi kan barang mahal buat pijak2 jer. Hahaha..


Hampir pukul 7 aku menuju ke Hotel Sri Malaysia untuk berbuka puasa. Busu dan suaminya Chik Nuar serta mak ayah aku dah siap2 mengambil makanan bila aku tiba di sana. Oh ye, mak dan ayah aku sudah berada di JB sejak hari Rabu lagi. Hari Rabu abang aku ada meeting di Yong Peng jadi dia ajak sekali mak ayah aku ke rumahnya. Abang Edi dan Kak Az kakak ipar aku tiba bersama anak2nya bila aku sudah hampir siap mengambil juadah untuk berbuka.


 


Lepas berbuka puasa tu mak ikut aku dan menantunya ke Mydin BBU. Ayah pula ikut Busu balik. Kami Window shopping je. Ada perasan baju melayu dewasa RM19.90 je tapi tak terfikir pulak nak beli masa tu. Bila dah balik baru teringat aku seorang je yang tak ada baju melayu warna ungu untuk bergambar dengan baju sedondon raya nanti. Takpelah, baju warna marroon aku leh pakai. Dekat2 warna ungu gak tu. Hehe..

Dari Mydin kami terus pulang ke rumah busu. Anak2 buah aku dah menunggu untuk bermain bunga api. Malam tu aku tidur di rumah busu di bilik lama aku. Busu dah siap2 masak sebelum tidur.

Selesailah cerita hari pertama hujung mingguku yang lepas. Cerita hari kedua aku sambung dalam entri selepas ini. Saja tak nak terlalu panjang sangat entri kali ini dan nak banyakkan posting. Hehe..

Sekian, wassalam. ^_^



0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...