Jadual Gaji Baru SSM 2012

Assalamualaikum...

Memandangkan aku hanyalah tukang kebun berkemeja dipejabat pihak berkuasa tempatan, jadi aku cuma nak kongsikan jadual gaji baru ssm gred n17 untuk tahun 2012. Yang lain2 tu korang carila sendiri. Korang kan boss lebih tau. Hehe.

Jadual Gaji Baru SSM Gred N17 : 2012


Selain gaji pokok dan kenaikan gaji tahunan yg meningkat seperti di atas terdapat juga kenaikan Bantuan Sara Hidup sebanyak RM50. Contoh macam aku dari RM200 naiklah jadi RM250. Selain itu yang tak berubah adalah Imbuhan Tetap Khidmat Awam sebanyak RM115 dan Imbuhan Tetap Perumahan sebanyak RM180.

Kecik kan gaji kumpulan sokongan macam aku ni.Walaupun pendapatan aku tak seberapa dan tak sebanyak waktu aku di sektor swasta dulu, namun aku tetap rasa cukup dan gembira. Benar seperti kata orang, "kemewahan tidak menjamin kebahagiaan". Alhamdulillah, aku bersyukur atas nikmat Mu Ya Allah.

Mutiara Kata ::
Sesungguhnya orang yang sentiasa bersyukur itu pasti akan merasakan dirinya sentiasa cukup dan gembira. Dia tidak perlu untuk membandingkan dirinya dengan orang lain sehingga membuatkan dirinya merasa sedih dan tertekan.



0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...