Menemani Dia Berbuka

Assalamualaikum.

Hari ini aku nak cerita tentang jalan-jalan cari makan lagi. Semalam aku menemani dia berbuka puasa. Aku jemput dia balik kerja pukul 6 petang kemudian bawa dia membeli barang-barang untuk hiasan hantaran. Selesai beli barang yang dia inginkan kami terus pergi cari tempat sesuai untuk berbuka puasa bersama. Dia teringin nak makan sup. Lalu aku bawa dia ke gerai sup yang agak terkenal di Batu Pahat sejak dulu lagi. Sup Sitam yang terletak di BP Walk, Jalan Rahmat.




Aku memesan sup ayam dan dia memesan sup daging. Bagi minat sup gearbox, ekor, perut, urat, dan lain-lain semua ada di sini. Supnya memang pekat berempah dah lazat. Daging penuh semangkuk. Kena pula dicecah dgn roti memang terbaiklah. Selain sup aku makan mi siam dan dia nasi lemak bungkus yang ada di situ. Air pula milo ais dan limau asam boi.

Selesai berbuka kami pergi pula ke BP Mall untuk 'window shopping' dan membeli sedikit barangan keperluan harian. Tak lama di situ aku hantar dia pulang pukul 10 malam dan aku tiba di rumah pada pukul 10.30 malam.

Sekian sahaja cerita ringkas aku untuk kali ini tanpa mood berbunga-bunga. ;)

Wassalam.



0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...