Kemaskini Ringkas Awal Februari



Assalamualaikum kawan2..
Selamat bertemu kembali dan semoga ceria2 selalu. :)

Semakin berhemah pulak pembukaan aku kali ni kan.. Hehe.. Sekejap jer dah nak dekat separuh bulan Februari ni berlalu tapi belum ada satu pun kemaskini kat blog aku ni. Kalau ikut tajuk aku cuma nak kemaskini kisah di awal Februari jer tapi ntah aku ingat lagi ke tak..

Terlebih dahulu aku nak ucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1433H. Bulan ni pasti penuh dengan perarakan dan ceramah2 agama di masjid2 sempena sambutan ulangtahun kelahiran nabi junjungan kita Nabi Muhammad SAW. Sambutan peringkat daerah juga telah diadakan pada 5 Februari 2012 di Masjid Jamek Sultan Ismail. Sambutan ini bermula dengan perarakan dari Jalan Timah Sari di hadapan Bangunan Tabung Haji Batu Pahat seawal pukul 7 pagi. Perarakan ini diketuai oleh Tengku Temenggung Johor yang tiba pada pukul 8 pagi. Pihak MPBP juga tidak ketinggalan menghantar kontinjen perarakan yang terdiri daripada wargakerja MPBP seramai hampir 100 orang bagi memeriahkan lagi sambutan. Berikut aku kongsikan sedikit gambar yang dapat ditangkap pada hari tersebut.


Macam biasa tugas aku cuma mengambil gambar. Pada mulanya malaslah nak berpakaian baju melayu lengkap sebab tula aku pakai baju melayu hitam dengan seluar jeans jer. Tapi sampai sana tengok semua segak berbaju melayu lengkap. Nasib baik aku dah standby sampin dalam kereta. Kalau tau awal2 aku pun dressing hensem2. Hehe..

Seterusnya tentang persiapan perkahwinan aku pulak.. Awal bulan aritu aku dah pegi pejabat kadi. Settle bab borang nikah. Minggu ni berkursus pulak kat Dewan Pertubuhan Peladang kat Simpang Lima. Alhamdulillah, lancar jer aku rasa.

Yang terbaru pulak aku dapat sesuatu daripada Cik Tunang. Bestnya rasa bila dapat sesuatu drp yang tersayang. Hehe.. Si Dia belikan aku baju kemeja lengan panjang berbelang biru. Memang cantik tapi sayang aku takleh pakai sebab kecik. Dia beli saiz L sedangkan aku pakai saiz XL ke atas. Biase saiz L aku boleh pakai lagi tapi baju tu cutting semi-fit tu yg mmg takleh pakai langsung. Nasib baik boleh pegi tukar lagi cume tak dapatla warna biru tu. Yang ada cuma warna belang kelabu gelap. Tak kisahla sebab pada aku warna tu pun cantik gak. Mekasih bebanyak ye Cik Tunang. :)

Minggu lepas juga aku tetibe jadi org kaya jap. Hehe.. Terus aku renew insuran dan roadtax. Rasa kagum sekejap bila tak sampai 15 minit roadtax aku dah siap. Dah separuh lega bila dah tak memandu secara haram lagi. Hehe.. Separuh lagi belum lega sebab kendaraan aku masih belum selamat untuk dipandu lagi kerana tayarnya dah leh buat cermin (botak).. Hahaha..

Maka dengan sebab itulah hari Sabtu lepas aku keluar dgn Cik Tunang pegi survey tayar sekali dgn spot rim yg cantik selepas tukar kemeja yg disebutkan sebelum ni di Pekan Rengit. Hehe.. Pergi survey jer dulu selebihnya kami habiskan masa yang singkat pagi tu dgn jalan2 kat Carrefour jer.

Setelah menghantar pulang Cik Tunang Buah Hati Pengarang Jantungku pada tengahari tersebut aku kembali semula ke bandar setelah singgah mengambil BFF kat rumahnya pulak. Terus aku cergas ke kedai tayar lagi satu yang juga terkenal dengan harganya yang berpatutan. Maka akhirnya, my 'Grey Knight' also known as 'Granite' got 4 new shining star. Hehe..


Ahad 12/2/2012, aku keluar seawal 7.30 pagi untuk menangkap gambar program Klinik Bolasepak Kanak2 Bawah 12 Tahun di Stadium Batu Pahat. Program ni sampai petang tapi dekat pukul 9 pagi aku dah cabut sebab dah plan nak bawak mak ayah aku ke pasar tani Rengit dan jumpa mak andam untuk pilih warna tema lagi bagi majlis kat rumah aku nanti.

Balik rumah ambil mak ayah terus gerak ambil Cik Tunang pulak kat Senggarang. Sampai pasar tani Cik Tunang telefon mak andam tanye ade kat rumah tak. Rupanya mak andam pegi mengandam hari tu. So cancel lah. Mak nak cari set katil pulak kat tempat barangan terpakai kat Rengit tu. Jalan punye jalan tak jumpe yg memuaskan hati. Akhirnya cuma aku yang dapat beli mesin pengurut kaki OSIM yang masih elok dengan harga kurang RM200. Memang dah lama aku cari nak belikan untuk mak aku, akhirnya dapat juga dgn harga 10-20% dari harga asal. Hehe.. Alhamdulillah dah rezeki. Gambar tak sempat aku nak amik. Lainkali jela aku upload eh..

Tengahari selepas hantar Cik Tunang, mak teringin nak makan nasi arab pulak. Jadi aku ke Taman U, Parit Raja untuk makan tengahari di Restoren Madinat Hadramawt. Rupa2nya restoren tu dah lama tutup dan buka cawangan di Bukit Pasir. Mak ternampak kedai perabot jati pulak tengah buat offer. Akhirnya dia terhabiskan duit simpanannya dengan membeli set katil, meja kecil dan buaian. Hehe.. Takpela, aku cakap baik nikmati hasil penat lelah dia sebelum tak merasa kan.

Balik kami singgah makan juga kat Restoran Madinat Hadramawt Bukit Pasir. Firstime aku makan kat situ boleh tahan jugakla rasa dan harganya. Not bad. Lepas ni lainkali aku nak ajak Cik Tunang makan kat situ pulak. ;)

Dan kemaskini yang terkini, pada pagi ni aku kena jadi pengacara majlis untuk Perhimpunan Bulanan MPBP.. Huhu.. Pertama kali aku kena bercakap depan org ramai. Nasib baik kali ni aku sedikit tenang sebab cuma baca jer teks. Adela sikit fail tapi bagi aku dah kire cukup baiklah tu. Haha..

Sekian saje kemaskini ringkas untuk untuk kali ni. Ringkas ke? Panjang gak aku rasa. Jumpa lagi pada coretan akan datang.

Wassalam.


Mutiara Kata ::
"Masa depan yang cerah adalah berdasarkan masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak akan dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sekiranya kamu tidak dapat melupakan kegagalan pada masa lalumu."



0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...